27 Şubat 2012 Pazartesi

Şarap içmek

Şaraplar konusunda her zaman daha tedarikli olmuşumdur. Ne için içeceksem ona uygun bir şarap tüketirim.
Mesela sevgilimle içeceksem daha yumuşak ve mayhoş bir şarap tercih ederim. Ya da ne bileyim arkadaşlarımla romantik komedi filmleri izlerken Köpüklü şarapları tercih ederim. Bu konuda tam tedarikliyim sanırım.Şarap benim sevgilim gibidir. Ayrılamam ben ondan. Hergece içmiyorum ama içiceksem de adam gibi bi tane olsun tam olsun isterim. Sarhoş olmak için değil Güzel olmak olmak için içilmelidir şarap bana göre.

Bi keresin de Fethiyede çalışırken bi tane dengesiz garsonun dengesizce bir hareketine şahit oldum. Eylül ayıydı aylardan günlerden yine eylül ayının ortaları. Bizim Ana Restaurantta şarap satışına başlamıştık. Ve satışlarda tamamen bendeydi. Bir tane balayı çiftimizi misafir ediyorduk. Şarap içme konusunda baya bi bilgisiz olan bu çiftimizin Er kişisi sabahtan 70 cl Kırmızı Kavaklıdere Angora şarap siparişini Bardaki elemanlardan bi tanesine vermiş. Bizim elemanda soğuk içilsin diye şarabı donduruya atmış. Akşam servisinde misafir gelip benden şarabını istedi. Ben de bardaki elemanlara getirmesini söyledim. Buraya kadar herşey normal gibi dimi..Asıl konu yazının devamında.



Şarap geldiğinde ben nasıl bir kükrediysem artık bardan gelen eleman yerin dibine girdi. Sen nasıl böyle bişey yaparsın. Şarabı rezil etmişsin diyerek ağlattım çocuğu. Şarabın ücretini de ona ödettim. Yanımda duran misafir de onu korumaya kendisinin böyle istediğini falan söylemeye çalışıyordu. Ama sinirlendim bi kere.. şaraba yapılan haksızlığa şarabın yapılırken verilen emeğe üzüldüm. Kırmızı şarap oğlum bu soğuk içilir mi. üzerinde öyle de bi ibare yok. Sek kırımızı Angora rezil oldu. Gitti Cabernet Sauvignon, Merlot, Carignan, Alicante üzüm karşımlı şarap. Ulan o şarapla ben ne kırmızı etler yerdim şerefsiz. Artık nasıl sinrilendiysem adam beni sakinleştirmeye çalışıyor bi yandan da adama kızıyorum. Sen nasıl böyle bir şarap içmek istersin kırmızı şarap soğuk mu içilirmiş. soğuk içmek istersen git beyaz şarap al ne işin var bilinçsiz şarap tüketiyosun. Çok istiyosan git marketten köpek öldüren var onu al dedim... Tabi anında beni restaurantta sol tarafımda oturan Patronuma Şikayet etti. Patron da kızdı ona ama belli etmedi :)

Beş dakika sonra misafir ayağının tozuyla yine yanıma geldi. Tamam sen ne öneriyosun, açız yemekte yiyeceğiz hangi yemeğin yanında yiyelim dedi. Anlaşıldı patron gazı vermiş buna ben tetiklicem :)

Misafirle iyi bir şarap diyologuna girdik. Anlamıyo tabi ben de Konuşuyorum onunla. Size yine istediğiniz şarabı vereyim. Ama yanında benim söylediklerimi yiyecekseniz o zaman yemekten tat alır şaraptan lezzet alırsınız dedim. Kabul etti tabi. Hiç karışmadılar bana. Servislerini bizim en iyi garsonlarımıza yaptırdım. Bi tane 70lik Angoranın yanında yemeklerinde Barbeküden çıkma Kırmızı etleri verdim önlerine. bir saat sonra yanlarına gittiğimde. Haklıymışsın. dediler ve bi tane de üstüne onlara jest olsun diye Köpüklü şarap açıp Onların masaya servisini ellerimle yaptım ki mest oldular. gerçi hesap biraz kabarıktı ama olsun :) eğlendiler güldüler  geçtiler. Köpüklü şarapta benim ikramım oldu.

Şarabı severim hatta bayılırım.

Kırmızı şarap yapımında Türkiyede kullanılan üzümler Aşağıdaki gibi

Pinot Noir ,Adakarası, Papazkarası, Semillion, Kuntra, Gamay, Karalahana,Cinsault,Carignane,Çal Karası,Merlot, Cabernet Sauvignon ,Alicante Bouschet,Öküzgözü ,Boğazkere,Kalecik Karası ,Papazkarası ,Dimrit,Sergi Karası ,Burdur Dimriti,Öküzgözü ,Boğazkere,Horoz Karası ,Öküzgözü ,Boğazkere ,
Sergi Karası.

Beyaz şarapta hemen burda

Clairette ,Chardonnay ,Riesling ,Semillion ,Beylerce ,Yapıncak ,Vasilaki,Semillion ,Bornova Misketi,Narince,Emir ,Hasandede,Kabarcık ,Dökülgen,Rumi, Sultaniye

Hemen hemen bütün üzümleri severim. Üzümden yapılmayan şarap için şarap demek lazım mı bilmem. Ama Erik ve elma şaraplarını deneyip Üzüm şaraplarıyla karşılaştırırsanız Aradaki farkı anlarsınız.

Bir keresinde şu anda çalıştığım otelde Rusyadan bir misafir getirşti bana. Semillion şarabıydı. ve oldukça hafifti. içinde alkole dair birşey yoktu tabi. Şıra niyetine bizim personele dağıttım. Ağzıma bi yudum bile sürmedim allah canımı alsın.

Ruslar Votka yapsın Türkle şarap yapsın hatta Yunanlılarda şarap yapsın. Bizim italyanlarda masa şarabından başka bişey yapamasın :)

Bak nasıl sinirlendim yine aklıma geldi O İdiotun  şaraba haketmediği değeri vermesi. Yazık oldu yaaa...

Son olarak benim size tavsiyem,
Şarap içicekseniz öncelikle ne çeşit üzümlerin olduğuna bir bakın derim. Öküzgözü, Boğazkere ve Kalecik karası içmeye özen gösterin Özellikle kırmızı et yiyecekseniz. Balık yerken mutlaka şarap içmeye özen gösterin. Narince, emir veya Sultaniye. Bu saydıklarım benim favori üzümlerim. Sizede tavsiye ederim.
Ve kesinlikle Doluca şaraplarının tarihine bakmadan almayın. Heleki Villa serisinden. Sebebi apaçık ortada. Yıllanmamış Şıra olmuş alkolün kokusu işlememiş şaraplarını üç yıldır piyasaya sürüyorlar.

Katletti hayvanat resmen Şarabı..

Kaçtım ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder