27 Mart 2014 Perşembe

Maviye iz süren!e Dair ( RameNinya yapılışı )


Öyle başlığa da yazdım adını ama Ben yaptığım için adını RameNinya koydum. Çünkü pek Ramene benzemedi... Aslında fazlasıyla benzedi de işte kendimi avutuyorum.
Maviye iz sürene sözüm vardı zaten onu da aradan çıkarayım dedim. Anlatıyorum.

Malzemeler : ( Eksik sayabilirim )

2 Adet domates
2 Adet Yeşil Biber
3 adet Kırmızı Biber
Yarım baş soğan
1 Paket Ankara Makarnası ( Spagetti olcak )
Tuz
Karabiber
Kırmızı Biber
Yağ
Bulyon ( Tavuk )
Domates Saçası

Yapılışı :

Önce Makarnayı bildiğimiz şekilde ocağa koyuyoruz. O yan tarafta pişedursun biz bu arada çorbasının yapılışına geçelim. Domatesi 2 adet yeşil biberi ve kırmızı biberi bi de soğanı küp küp doğruyoruz. Daha sonra genişçe bir tavaya 3 çorba kaşığı sıvı yağ koyup iyice kızmasını sağlıyoruz. hemen ardından salçayı ve Üzerine sırasıyla Soğanı, Biberleri ve Domatesi koyuyoruz. Kalan 1 tane kırmızı biberi de dikine kesiyoruz. Neyse işte hepsini bi güzel tavada öldürüyoruz, isterseniz kafasına da vurup bayıltadabilirsiniz , Neyse işte bu onları iyice öldürdükten sonra yan tarafta pişmekte olan makarnanın suyundan azcık azcık tavanın içine koyuyoruz. Bu sırada pişmiş olan makarnamızı süzüyoruz ama suyunu naap mıyoruz? çöpe atmıyoruz... başka bir tencereye alıyoruz o suyu ki kullanıcaz zaten...

Makarnaları da birbirine yapışmasın diye soğuk sudan geçiriyoruz.

Tavadakiler iyice öldükten sonra ve piştiğine emin olduktan sonra gerekli baharatları atıyoruz tuz karabiber nane falan filan. artık damak tadına göre nasıl isterseniz.

Hemen süzdüğümüz makarna suyunun içime tavayı boşaltıyoruız ve onun üstüne de makarnayı koyuyoruz. En sonunda hani en başta kestiğimiz kırmızı biberler var ya. Onları da şekil olsun diye üstüne koyuyoruz.

Sonra işte 5 - 6 dakika daha pişiriyoruz.

Servis Edilişi : Derin Çukur bir tabakta servis yapıyoruz. Çorbası için... Ben cips kasesi kullandım :D

Bitti.

Afiyet olsun :)

NOT : Eğer ben yapamam falan derseniz Migrosta alışveriş yaparken hazır Ramenler de var yani bi zahmet merak ediyorsanız onlardan da alabilirsiniz.

NOT 2 : Ha eğer bu makarnaya benzedi sebzeli makarna yaparım dersen o da sana kalmış... :)

18 yorum:

  1. Kuzummm ne iyi kalpli bir insansın sen :)
    çok güzel gözüküyor zaten makarnayı çok severim.
    hele bu tarz bir yemek tam benlik, taşınma arefesinde üşenmemiş yapmışsın, harika gözüküyor:)))
    ellerine sağlık, çok mutlu ettin beni :)
    sabah çok bakamadım nete, öğleden sonra okuldaydım akşamda gezmeye gittim, yeni gördüm ve çok hoş bir sürpriz oldu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehe öyleyim dimi :)
      ama makarna deme bak alınıyo soora :D
      Aslında eve sevgili attım ondan yaptım ben :D
      ellerime sağlık tabi benim.
      sabah yazmadım ki zaten yayınlama saatine baksanaaaaaa :D

      Sil
    2. tamam ya demiyom makarna, ramen işte:)
      demek onun hayrına yaptın seni gidi seni:)
      anlatırsın artık maceralarınııı :)
      amann saate çok bakmam ki ben:D

      Sil
  2. oley be bende yarin ne pişirsem diyodum :)aciktim heralde canim istediii:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ama sen bu tarifi yapma :D
      Normal sebzeli makarna yapıyomuş gibi yap :)

      Sil
  3. Öf ya sabah sabah aç karnına geldiğim kötü olmuş, biberlerin kokusunu bile duydum valla.. Ekmek arasına domates, biber doldurup yemeğe gidiyorum ben, akşama da makarna mı haşlasam ne..Normal makarnaya makarna diyebiliyoduk di mi ayıp olmasın sonra:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handannn:)) çok enerjiksin yineee
      bizde kırmızı biber közlettik onu yiyicez:)

      Sil
    2. handan çok enerjik baksana ama yaaa :)
      ekmek arası dımates ve biber süper fikir yalnız :)
      makarnaya da makarna demicez de ne dicez kiiii :))

      Sil
    3. Ne bileyim ramen ona da alınır mı acaba diye şeyettimdi:-)

      Ya bir tanecik biber kalmıştı onu mantar kavurmaya sakladığımdan ekmek arasına koyamadım. Münasebetsiz şey acıymış, tek gözümle yazıyorum şu an :-) Bakmayın ne alâka diye gayet mantıklı açıklaması var yemek yapan şıp diye anlar:-) Şıp:-)

      Sil
    4. hahahaha :)

      Acı biber yemenin ne demek olduğunu biliyorum bennnn :D
      anladım hemen
      şıp :=))

      Sil
    5. ben de anladım şıp :))

      Sil
  4. Ilk kez duydum Rameni. Yapıp kızıma yedireyim ben de :)
    Birde mimledim seni :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya aslında migrosta satılan paketler çok daha güzel görünüyor :=))

      Ben o mimi yapmıştım ki :)

      Sil
    2. Evet yapmışsın, ben en son yapanlardanım. Çoğunuzun yaptığınızı biliyorum. Dedim ya bu mim mimini haber veriyor. Biliyorum sen onuda yaptın :)

      Sil
    3. cıx kaçırmam :)
      yaparım hemen :D

      Sil
  5. evde ramen yapılıyo muydu yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yapılıyo tabi neden yapılmıyomuş :=))

      Sil