24 Mayıs 2014 Cumartesi

Ödev

* Sağ elinle sağ dirseğine dokunmaya çalış. Bunu asla yapamayacaksın. Bu kadar birbirine yakın olmalarına rağmen onları neden kavuşturamadığın üzerine düşün.

* Eğer sürekli bilgiye dayalı kitaplar okuyorsan tam tersini yap. Bir kurgu oku, bir roman veya hikaye kitabı mesela. Bir şey öğrenmeye çalışmamaya çalış
.
* Haftada bir kaç gün uğrayıp bir şeyler aldığın büfedeki adamın adını bilip bilmediğini düşün. Bilmiyorsan öğren.

* Taksiye veya otobüse bindiğinde şoförün nasıl bir hayatı olduğunu, kaç çocuğunun olduğunu, neler yaşadığını ne gibi bir geçmişi, ne gibi acıları olduğunu düşünmeye çalış. Onun da çocukluk fotoğraflarının olduğunu, annesi ve babası olduğunu veya olmadığını hayal etmeye çalış.

* Birine bir şey öğret. Ve birinden bir şey öğren. Bunu istersen, mutlaka fırsatın olacaktır.

* Bulunduğun şehirde hiç gitmediğin bir semti ve neden hiç gitmediğini düşün. O neden üzerine bir daha düşün. Ve oraya git.

* Bir kahveye gir. Bir saat kadar dur. Başka bir şey yapmadan dur. Telefonla da konuşma. Öylece dur.

* Önünden her gün geçtiğin ya da bulunduğun şehirde olduğu halde hiç gitmediğin önemli bir tarihi yapıyı ziyaret et. Yurtdışına geziye çıktığında gittiğin şehrin önemli yerlerini görmek isterken neden kendi yaşadığını yerde bunu yapmadığını düşün. 

* Kısıtlı zamanların seni nasıl harekete geçirdiğini, oysa kısıtlı olmadığını zannettiğin için ne çok şeyi ertelediğini düşün.  

* Hayatının sonlu olduğunu düşün. Sevgilinin gözlerine bakıp onun hastalanabileceğini, ölebileceğini, onu bir gün göremeyeceğini hayal et. 

* “Bir gün değiştireceğim”, “Bir gün bunun içinden çıkacağım” dediğin şeylere bak. Aslında çok vaktin olmadığını düşün.

* Uzak yakın bir tanıdığını kaybedersen onun cenazesine git. Sonra mezarlığa kadar eşlik et onun gidişine. Tabuta omuz ver, üzerine bir kürek toprak at.

* Mahallendeki esnafa selam ver.

* Bir rüyanı not et. Kimseye anlatma. Üzerine düşün.

* Bir gün boyunca aklından geçen önemli önemsiz birçok düşünce ve duyguyu en yakınına söylemeye çalış. Söyleyemediklerinin, eğip büktüklerinin neler olduklarına bakıp üzerine düşün.

* Aslında şu an ne hissediyorum diye sor kendine. Cevaplarının düşünce değil duygu olmasına dikkat et.

* Kullanmıyorsan eğer bir toplu taşıma aracına bin.

* Kendi portrenizi çizmeye çalış.

* İster şehir içinde ister şehir dışında yola koyul. Nereye gittiğini bilmeden git. Beynin sana sürekli soracaktır nereye gittiğini. Onunla biraz kavga et
.
* Yakın bir dost grubuyla evde oturup her biriniz gözlerinizi bağlayın. Ve görmeden sohbet etmeyi dene.

* Çocukken yapabildiğin ama fiziksel bir engelin olmadığı halde artık asla yapamam dediğin bir şeyi yapmayı dene.

* Evindeki bazı eşyalara, objelere bak. Sana nasıl bir his verdiğini anlamaya çalış.
  
* Ölene kadar mutlaka yapmak istediğin şeyleri ve “Asla yapmayacağım” dediğin şeyleri yaz. “Asla yapmam” dediğin ne kadar çok şey olduğunu gör.

* Söyleyegeldiğin bir yalanı sonlandır.

* Bir arkadaşına, onun sevdiğin ve öfkelendiğin bir yönünü söyle. Öfkelenme, öfkelendiğini ifade edin.

* Bir biçimde borçlu olduğun birini hatırla, onunla helalleş.

* Birkaç arkadaş bir araya gelip sadece on beş dakika konuşmadan durmayı dene. Ve ne hissettiğine bak.

32 yorum:

  1. tamam bu ödevleri yaparsam nasıl bir pekiştireç vercen örtmenim:D
    yani ödül önemli diyomm boşuna uğraşmayalım hahahaaa :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kız ödülü boşver :)
      boşuna uğramış olmucaksın bak benden söölemesi :D

      Sil
  2. """Bir gün değiştireceğim”, “Bir gün bunun içinden çıkacağım” dediğin şeylere bak. Aslında çok vaktin olmadığını düşün.""""
    bugünkü mottom bu, şaka bi yana güzel bir yazı pardon güzel bir ödev, kendim için yapıcam ödül için değil :))

    YanıtlaSil
  3. İnyayaya, biz hani Bahar'a kahvaltıya gideceğdik, bak unuttuk karmaşada:-)

    Dur bir madde de ben ekleyeyim:

    Bunları okuyup iyi fikir deyip geçme de bi zahmet kalkıp yap:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. handan dedim ya geçen hafta pek bi moralsizdi hanım kızımız. O yüzden şeedemedi herhal.
      ama bu hafta yapcakmış ööle duydum ben :D

      bi de onları yapacağımda yol yordam lazım biliyon mu
      baksana ilk maddeyeeeeee
      nası yapcam ben onu
      halla halla deli mi ne :D

      Sil
    2. yapamadın ama denemek lazımdı işteeee :D
      mimimi aldım bekletiyorum dondurucuda :D

      Sil
  4. sen bunları denedin mi,nasıl bir değişiklik oluyor ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok daha denemedim.
      yapcam yavaş yavaş bakalım
      sonucu yazarım ama sonra.

      Sil
  5. İnya, süper olmuş :D Çok beğendim yapmaya başladım bile :))
    Çok iyi geldi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eee sonuç ne oldu annatsana ?

      Sil
    2. Ehehe, hepsini yapmadık ki ama daha yeni okuduğumdan :)) Liste tamamlanınca tekrar yazayım :D

      Sil
    3. tamam o zaman yakani birakmicam bak :):)

      Sil
  6. Çok gıcık aman Allahım sol dirseğimlede yapampyorum dokunamıyoruuummmm

    Ay bunları yaparsam kendimi polyanna gibi hissederim gibime geliyo :d

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nirvana nirvana..ona ulaşmanın yolları bunlar :D

      Sil
  7. Her maddenin ayrı anlamı var.
    Güzelmiş gerçekten :)
    Ödevlerini yapmayı ihmal etme sakın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dene sende dene sendeee...
      :)

      Sil
    2. Ay inya ben ödevlere hiç gelemem :)
      Sorumsuz bir insanım ben :D

      Sil
    3. olsun olsun sen yap yine de :):) dene en azindan benim iciin :):)

      Sil
  8. bu yasinda sana ödev mi verildi:)) aslinda bunlar hepimiz icin hayattimizda olan seyler sana ben bir link verecegim üc senedir üye oldugum yer her is icin bence ideal bazen insan neden diye hep takilip kaliyor sürekli ayni seyleri yapiyorsun istersen bir göz at derim sana da iyi gelecek :)
    http://www.kisiselgelisimveolumlamalar.com/
    https://tr-tr.facebook.com/kisiselgelisimveolumlamalar
    birde seni mimledim :)) sakin dondurucuya atma:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hehehe odev ya :):)
      siteye goz atayim hemen. kişisel gelişimle pek alakam yok ama bakicam senin onerin oldugu icin.
      tamam mimimi aldim :):)

      Sil
  9. ne güzel yazılar, esnafa selam vermek, dinlenmek ve dinlemek hersi harika..

    YanıtlaSil
  10. Daha ilk ödevde ben bunu yapmam yeaa dedim.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ama oyle deme denemek lazim hehe :):)

      Sil