19 Mayıs 2014 Pazartesi

19 mayis

Saffet Yenigun. Son zamanlarda hayranlikla takibinde oldugum Kemer Gozcu gazetesi yazi işleri ve Genel yayin yonetmeni.

19 mayis bugun. Ataturkun genclige armagan ettigi genclik ve spor bayrami. Aynı zamanda Atatürk'ü anma günü. Aslinda bir yazi yazmak istedim bugune, Yazip yazip sildim surekli. Duygularimin sonuna kadar tercuman olan bu yaziyi paylaşmak istedim ben de.

Bakamam gözlerine
Işıl ışıl masmavi gözlerine…

Kurduğun Cumhuriyet’in gençlerinden biri oldum…
Ama ne yaptım?
Çocuklarıma hatıranı bırakacak ne yaptım?
Tek tek kaldırıp atarlarken duvarlardan resimlerini ne diyebildim?
Yalakalık kokan siyasi koridorlarda önlerini ilikleyerek yerlere paspas olan dalkavuklara gülümsedim!
Ama birşey yapmadım!
Sustum binlercesi gibi…
Sustum milyonlarcası gibi…

Bakamam gözlerine…
Işıl ışıl masmavi gözlerine…

Nutkunu okuduğumuz kadar aktaramadık…
Seni daha iyi anlatamadık yeni nesle…
Sana karşı düşmanlaşan bir nesil yetişirken…
Biz kısılıp kaldık köşelerimize…
Tek yapabildiğimiz iki kelam…
Kahve köşelerinde iki söz…
Yada köşemizden iki devrik kelime kurmak oldu!
Bakamam gözlerine…
Işıl ışıl masmavi gözlerine…

Hakaretler yağdırıyorlar sana…
Hatırana sövüyorlar…
Küçük düşürmek için ellerinden geleni yapıyorlar…
Susuyoruz…
Bazen alıp ellerimize bayrağı sokaklara dökülsekte…
Tarihimize daha fazla sahip çıkmamız gerekirken sessiz çoğunluğun arasına katıyoruz bizlerde kendimizi…

“Ayyaş” dediler!
Sustuk!
“Dinsiz” dediler!
Sustuk!

Az kaldı…
“Atatürkçülük” suç sayılacak…
Sustuk!

Bakamam gözlerine…
Işıl ışıl masmavi gözlerine…

Biz seni putlaştırmakla suçlandık!
Haşa!
Sen, bizler gibi Allah’ın yarattığı kullardan biri idin…
Bu millet için çırpınan…

Bir milletin devlet kuran önderine bağlılığı nasıl suç sayılacaksa o suçla suçlanır olduk!
“Bunlar Atatürkçü” diye ayrıldık bir köşeye!

“Sıkıyı gördünüz mü? Hemen O’na sarılıyorunuz” dediler!
Evet!
Sana sarıldık!
Hep de sana sarılacağız…

Yinede;
Sayıca az değil sana sımsıkı sarılan gençlik…
Ayrıştırıldık belki diğerlerinden…

Ancak tüm meslek dallarında hala içlerinde senin açtığın yoldan yürümek adına herşeyi göze almış binlerce genç beyin var…
Sözlerini şiar edinmiş tertemiz pırıl pırıl yüzler var!

Seni sevmek ve anmak birgün suç sayılırsa
“Ben suçluyum” diye bağıracak binlerce insan var!

Bugün 19 Mayıs….
Atatürk’ü anma Gençlik ve Spor Bayramı…

Bugün Senin ve eserlerinin önünde saygı, sevgi ve minnet duyguları ile eğiliyoruz…

Bu his ve düşüncelerle hala Ata’sına sımsıkı bağlı olan vatandaşlarımızın; (hepimizi derinden etkileyen yüzlerce madencimizin yasını tuttuğumuz şu günlerde içlerimiz buruk bir şekilde) 19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı’nı en samimi duygularımla kutluyorum….

Sözün bitiği yer
“Bilelim ki milli benliğini bilmeyen milletler başka milletlere yem olurlar… Mustafa Kemal Atatürk”

Saffet Yenigun

6 yorum:

  1. Ne güzel yazmışsın
    Hepimizin 19 Mayıs Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı Kutlu Olsun. .

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir yazıymış Saffet Yenigün'ün yazısı....19 mayısın kutlu olsun arkadaşım...

    YanıtlaSil
  3. oooyyy oyyyyy,ne desek boş,yüreğimizin acıması da kar etmiyor...

    YanıtlaSil
  4. sen yazdın sandım mutlu oluyordum çok gelişti bu insan yavrusu diye ki, alıntıymış. olsun.

    YanıtlaSil
  5. wow cok güzel ellerine saglik,senin de 19 mayis kutlu olsun sevgiler..

    YanıtlaSil